PERSBERICHT: Pin Oak gaat samenwerking aan met aannemer BCP uit Cuijk

Pin Oak – BCP

Amsterdam, 1 december 2021

Pin Oak, vastgoedadviseur uit Amsterdam, kondigt vandaag een samenwerking aan met BCP Bouw, hét aannemersbedrijf in de regio Land van Cuijk en Maasduinen. Pin Oak heeft een substantiële deelneming in BCP Bouw genomen en breidt op die wijze haar activiteiten in de vastgoedsector verder uit. De transactie vormt het startsein voor een strategische samenwerking tussen de beide bedrijven. Partijen zullen hun kennis en kunde bundelen om BCP Bouw verder te laten groeien en innoveren.

Theo Hendriks, sinds 2012 eigenaar en directeur van BCP Bouw, is erg positief over deze ontwikkeling: ‘Deze samenwerking is een mooie stap voor BCP, dat recent haar 25-jarig jubileum heeft gevierd. Het geeft ons de ruimte om te blijven doen waar we het best in zijn; het bouwen van duurzame en innovatieve woningen en gebouwen die klaar zijn voor de toekomst. Terwijl wij ons focussen op de technische kant van het bedrijf, zal Pin Oak zich als partner ontfermen over alle andere processen. Dit geeft ruimte en vertrouwen om op een verantwoorde wijze verder te groeien. Die groei is gezien de huidige krapte in de woningmarkt hard nodig, we willen ons eigen steentje bijdragen aan het opvoeren van de woningproductie. Op deze manier kunnen wij als dé betrouwbare bouwpartner van Cuijk en omgeving onze klanten nog beter bedienen’.

Pin Oak, opgericht in 2014 en gevestigd in Amsterdam, is van oorsprong een bedrijf dat zich bezighoudt met consultancy in de vastgoedbranche. Haar consultants zijn specifiek actief op het gebied van financiën en bedrijfsvoering. Daarnaast is Pin Oak met haar dochteronderneming Plus Taxaties actief in de taxatiebranche. Dit label houdt zich bezig met het taxeren van diverse soorten vastgoed voor beleggers, gemeenten en woningcorporaties. Het heeft vestigingen in Amsterdam en Den Haag.

Merijn Berendsen, directeur van Pin Oak, ziet de gezamenlijke toekomst ook met veel vertrouwen tegemoet: ‘We zijn blij dat we deze samenwerking hebben weten te realiseren. We hebben al langer de ambitie om een ‘maakbedrijf’ toe te voegen aan de activiteiten van ons bedrijf, omdat we echt geloven in deze tak. We hopen dat we met onze kennis van beleggingen, vastgoedsoftware en projectontwikkeling een waardevolle toevoeging kunnen vormen voor het team van Theo. We hebben bijzonder veel vertrouwen in Theo en zijn team, samen gaan we op naar een nieuwe (groei-)fase!’.

Voor beide directeuren staat één ding voorop: BCP Bouw blijft hetzelfde betrouwbare no-nonsense bouwbedrijf dat sterk verbonden is met de regio. Voor haar klanten zal er nagenoeg niets veranderen. Maar door bedrijfsprocessen innovatiever aan te pakken, verwachten zij in de toekomst te kunnen groeien. Vanaf 1 december 2021 zal de directie bestaan uit Theo Hendriks (algemeen directeur), Merijn Berendsen (directeur financiën en bedrijfsvoering) en Robert Kwakman.